torsdag 4 februari 2010

Dagens positiva

Hade en sån där fin stund idag på lunchen då jag lyckades bara "vara" en stund (mindfulness, here i come =) ). Var ute och promenerade och tänkte på en massa "måsten", oro och annat tröökigt, men så fick jag syn på en snödriva bakom ett stängsel. Lite snö stack liksom ut igenom stängslet och jag blev bara tvungen att röra vid den, peta på den lite, känna och titta. Hörde hur det var ett par som gick bakom mig och pratade huslån samtidigt som jag stod där och pillade på snön och kände mig som ett barn. Kände mig först lite småfånig men så tänkte jag att det är faan BRA att kunna bli så facinerad av lite snö. Så log jag för mig själv och tittade på flagnande husfasader, skator på en telefontråd och annat intressant hela vägen tillbaka till jobbet. Lite roar små =)

Avslutar med ett favoritcitat från nån jag inte kan namnet på:

"Du slutar inte leka för att du blir gammal.
Du blir gammal för att du slutar leka"


Ha en toppendag och glöm inte att se dig omkring. Kram! =)

2 kommentarer:

  1. Det var någon vid namn George Bernard som står för citatet om jag inte minns helt fel.

    SvaraRadera