måndag 8 februari 2010

Solsken som går rakt in i hjärtat



Tänk vad fantastiskt det är med solsken! Hela världen förändras från vinterdassigt tristgrå till gnistrande, energisprakande härlighet som går rakt in i hjärtat. Hade en jättefin dag i går. Skidorna följde med ut på den soldränkta isen, tillsammans med sojakorv och min älskade. Och när vi satt där i snösoffan och tittade på allt det vackra så kände jag till min stora glädje att solen faktiskt börjat värma lite nu och jag tror till och med att jag fick några nya fina fräknar. =) Det börjar gå mot vår!! Tack solen för att du lyser upp mitt liv. =)

Avslutar med några kloka ord från nån jag inte vet namnet på:

"Fråga inte vad världen behöver.
Fråga istället vad som får ditt hjärta att sjunga.
För vad världen behöver är fler människor
med hjärtan som sjunger."


Kram på er!

1 kommentar:

  1. Mitt hjärta sjunger och när det sjunger sprider det energier som fortplantar den energin ut i universum och som sedan kommer åter tillbaka till mig. Det jag sänder ut kommer tillbaka till mig så att vara positiv och tro på sig själv leder till ännu mer positiva saker händer.

    SvaraRadera