söndag 21 februari 2010

En smörgås med extra mycket kärlek

Underbara människor! Har du tänkt på hur mycket fina människor det finns därute? Såna som stanar och frågar hur det gick när du drattat på rumpan i halkan, kassörskan som mitt i stressen ger dig en komplimang för din färgglada mössa, eller hundägaren som skiner som en sol när du stannar och gosar med hennes glada och sociala hund. Det finns faktiskt kärlek lite överallt om man bara höjer blicken och släpper in alla de där fina små mötena i vardagen.

Fick ett sånt fint möte häromsistens när ett ungt par kom in på kaféet där jag jobbar. Jag var lite virrig så jag frågade en gång till att "visst var det rågbröd med hommous ni ville ha?" varpå den unga mannen svarade "Ja och så med extra mycket kärlek!". Jag blev så varm i hjärtat av den önskan och lovade att det var precis vad de skulle få. När jag sen kom ut med deras smörgåsar och sa "Två rågbröd med hommous och extra mycket kärlek" så sken de lika varmt som jag. Tack så mycket! Underbara människor!


Och tack till just dig som hittat hit till positivitetsbloggen. Du värmer mitt hjärta! =)

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken blogg du har!
    Jag har hittat mycket glädje här.
    Även jag fösöker ha en positiv blogg men du är flera år förre mig.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Och tack för uppskattningen! Kul att veta att vi är fler positivitetsbloggare där ute. Känns tryggt =)

    kram / Sandra

    SvaraRadera
  3. Härligt! Tipsar om dig på min blogg.

    Ax

    SvaraRadera
  4. Jättefin blogg! Jag blir så glad när fler och fler väljer att se det positiva i tillvaron. Det är inte alltid enkelt men definitivt värt det. Eller hur?! Be Happy! Ulrika

    SvaraRadera
  5. Hej
    Tack för kommentaren i min blogg men jag måste nog vara ärlig och säga att jag lyckas så där med min "positivism". Men skam den som ger sig, förr eller senare så har jag kommit dit jag också! Med "dit" menar jag hit alltså! För du har ju nått en bra bit längre i ditt positiva tänk än vad jag har!

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  6. Kunde inte låta bli, du fick en liten länk hos mig! :)

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket för all positiv feedback! Vad glad jag blir! =)

    Och Annieria - jag lyckas inte heller alltid med att vara positiv. Det är nog en livslång strävan att försöka nå dit. Min blogg är en del i den strävan. Men som du säger. Skam den som ger sig. Och tänk så mycket roligare man har de gånger man faktiskt lyckas vara så där härligt positiv! =)

    Kram på er allihopa!

    SvaraRadera